I begyndelsen var der ingen udskiftninger af personalet i løbet af sommersæsonerne, thi i 1970’erne var det for dyrt at sende folk hjem på et par ferieuger, fordi flybilletter mellem København og Grønland kostede meget mere end i dag. En af de geologer, som tilrettelagde kortlægningsprogrammet og deltog i flest flyvninger, er Karsten Secher, som har fløjet op til 30.000 kilometer på en enkelt sæson.
Han tænker tilbage på de islandske piloter fra flyselskabet Vængir med glæde og respekt. For selv om piloterne ikke gav køb på sikkerheden, tog de altid svære flyvninger som udfordringer og satte en ære i at gennemføre opgaverne, hvis det overhovedet var muligt.
I takt med, at den radiometriske og magnetiske kortlægning skred fremad, blev piloterne dygtigere og dygtigere, f.eks. til at lande i terrænet på naturlige landingspladser. Det blev i høj grad værdsat. Efter timevis i luften klemt sammen mellem måleinstrumenterne i et lille propelfly giver man gerne et kongerige for at strække benene, mens man beundrer den fantastiske grønlandske natur.